Tapasztalatok őszintén avagy, hogyan kezdj bele egy kemény diétába??

Sokak fejében ezek a gondolatok fordulnak meg a diéta szó hallatán:

  • Hogyan kezdjem el?
  • Annyira nehéznek tűnik..
  • Szinte mindentől meg kell válnom amit eddig szerettem stb…

 

Ezeken a kijelentéseken azonban egyből elgondolkodhatunk: „szinte mindentől meg kell válnom, amit eddig szerettem“ – minden amit eddig szerettél valószínűleg nem vált be, mivel most elégedetlen vagy és fogyni szeretnél vagy az egészséged kárára ment, ezért lehet, hogy szeretted ezeket az ételeket, azonban nem voltak a te emésztésednek megfelelőek és nem úgy irányították a tested alakulását ahogyan azt te elvártad volna tőle.

Megoldás: meg kell válnod tőlük, akármennyire fáj is…

 

Végy egy nagy kukát és dobj ki mindent amit tilos enned, aztán a szakember által összeállított listával a kezedben látogass el egy élelmiszerüzletbe és töltsd fel az otthoni kamrákat csupa jóval, mindazzal amik céljaidat szolgálják.

 

Van azonban egy jó hírem számodra: a péksütin, rántott húson, sültkrumplin és cukrozott édességeken kívül léteznek finom és laktató ételek az egészséges kategóriában is, de venni kell a fáradságot, hogy megismerkedj velük!

Tudom, nehéz…mint minden az életben, kell hozzá egy csomó minden: akarat, kitartás, rendszeresség, plusz energia, előre gondolkodás, így nem is sikerül mindenkinek, csak azoknak, akik igazán komolyan gondolják az életmódváltást.

Életmódváltás? Igen!

Mert ha kúraszerűen csinálsz valamit aztán visszatérsz a kezdetleges haszontalan dolgokhoz, az addigi munkád is kárbavész.

 

  1. Alakíts ki magadnak egy olyan rendszert, amit be tudsz tartani az adott életkörülményeidhez mérten, ne a kifogásokat kezd el sorolni, hanem azokat az üres órákat a napjaidban amikor igenis belefér 1 óra edzés vagy 1 óra főzés….akár 2-3 napra előre is főzhetsz magadnak, ezzel rengeteg időt spórolsz!

 

  1. Vágj bele!

 

  1. Mikor?  A lehető legjobb időpontban: MOST!

 

Kezdd el, ha kérdésed van fordulj bátran az edződhöz/szakemberhez, kérj segítséget.

Az első 1-2 hét lesz nagyon nehéz (ezt gondolom már sokszor hallottad – de ez valóban így van: kiürülnek a glikogénraktáraid és az energianyerési folyamatok is megváltoznak) aztán már könnyebb lesz és így tovább…életmóddá válik, fel sem tűnik majd.

 

Előnyei:

 

  • nem leszel soha farkaséhes, te irányítod, hogy mikor eszel
  • nem kell napi 5-ször étkezned, elegendő lesz a napi 2-3 alkalom
  • villámgyors változás (rajtad múlik, de már 2-3 hónap alatt is szép sikereket érhetsz el)
  • helyreáll az emésztésed (ez könnyed érzést ad, mivel nem terheled le az emésztőrendszert, nincs puffadás sem)
  • kellemes testi-lelki egyensúly (vidámabb, energikusabb leszel)

 

Mi történik ha bűnbe esel?

 

Semmi az ég világon, de másnap reggel folytasd ott, ahol abbahagytad! – ennyi a titok, viszont ne lepődj meg ha másnap reggel nagyon éhesen ébredsz, ugyanis a bevitt szénhidrát hintáztatni fogja a vércukorszintedet.

Nem érdemes csalni, de elkerülhetetlen olykor-olykor ;D

 

Posted in

Kovács Zsanett

Szóljon hozzá!





Foglalj most időpontot

csak egy kattintásra vagyunk tőled